Få svar på dine spørgsmål

Plantan.dk har samlet nogle af de mest stillede spørgsmål - finder du ikke svar på dit spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte Plantan.dk

Hvor leverer Plantan.dk?

Plantan.dk leverer i alle postnr. i København samt i Valby og Frederiksberg.

Hvem leverer mine friskbeplantede altankrukker?

Plantan.dk leverer selv din ordre ved din dør.

Hvordan leverer Plantan.dk?

Plantan.dk leverer i ladcykel. Vi mødes ved din hoveddør og her får du leveret dine frisk beplantede krukker. Du skal derefter blot bærer dine krukker ud på din altan og sætte de frisk beplantede krukker i dine krukkeophæng.

Kommer der ikke jord i min opgang og min lejlighed?

Plantan.dk leverer de frisk beplantede krukker med et klistermærke i bunden af krukken så der ikke bliver spildt jord. Inden du sætter krukkerne, skal du selv tage klistermærkerne af.

Skal Plantan.dk ind på min altan?

Plantan.dk skal udelukkende have adgang til din altan hvis du bestiller krukkeophæng monteret på væg.

Blæser mine krukkeophæng ikke ned af mit altangelænder?

Når du bestiller krukkeophæng så får du gennemsigtige strips med så du kan strippe dine krukkeophæng til dit altangelænder.

Får jeg en plantevejledning med?

Nej. Plantan.dk´s koncept er at det skal være simpelt at have en blomstrende altan. Med simpelt menes der, at du ikke modtager planter som kræver speciel pleje, men som blot kræver vand.

Hvordan husker jeg at mine planter skal have vand?

Som Plantan.dk kunde tilbydes du en SMS-service, som fortæller dig når dine planter skal have vand. I sommersæsonen vil du modtage 2 sms´er om ugen og andre sæsoner vil du typisk modtage en sms om ugen.

Hvor kommer min friske planter fra?

Plantan.dk har ikke butik eller lager og ved hver bestilling indkøbes friske planter til lige netop din altan.

Jeg har bestilt krydderurter, som jeg glæder mig til at spise, men er de sprøjtet?

Når Plantan.dk leverer krydderurter så er de altid økologiske.

Kan jeg selv udvælge mine planter?

Nej, det er desværre udelukkende muligt at vælge iblandt kategorier.

Hvilke krukker bruger Plantan.dk?

Hos Plantan.dk har vi valgt at tilbyde klassiske terrakotta frostsikre lerkrukker, og det er muligt at vælge imellem 2 farver.

Kan jeg være Plantan.dk kunde med mine egne altankasser?

Nej, dette er desværre ikke muligt.

Hvor lang levetid har mine planter?

Hvor lang levetid har mine planter?

Hvad gør jeg med de krukker jeg allerede har købt hos Plantan.dk ved en sæsonopfyldning?

Når Plantan.dk leverer en sæsonopfyldning til dig, så bliver de nye blomster leveret i krukker tilsvarende den du allerede har. Og når vi mødes ved din dør, så bytter vi krukker. Plantan.dk tager dine tomme krukker med og du får frisk beplantede krukker.

Jeg har bestilt en sæsonopfyldning får jeg så helt nye krukker?

Ved en sæsonopfyldning bytter vi krukker. Du modtager derfor krukker, som allerede kan have haft et liv hos en anden familie, og derfor sagtens kan have lidt patina.

Kan jeg bestille sæsonopfyldning til blot nogle få af mine krukker?

Det er desværre kun muligt at sæsonopfyldning til min. 6 krukker

Jeg har bestilt en sæsonopfyldning, men der er stadigvæk liv i nogle af planterne fra tidligere sæson?

Ønsker du at beholde nogle af planterne fra forrige sæson skal du selv flytte planterne fra de krukker, som du skal bytte til frisk beplantede krukker. Altså hvis du har bestilt en sæsonopfyldning til 6 krukker så skal du ved levering afleverer 6 tomme krukker.

Mine planter har fået utøj kan jeg få mine penge tilbage?

Plantan.dk leverer altid planter som er friske og raske. Det er derfor uforudsigeligt om der skulle flytte utøj ind på din altan, og derfor er det ikke muligt at få sine penge tilbage.

Hvad hvis jeg fortryder mit køb?

Der er som udgangspunkt ikke fortrydelsesret på køb af planter og blomster. Det er dog meget vigtigt for os at du bliver glad for din planter, hvorfor vi altid forsøger at finde en god løsning.